2. huhtikuuta 2011

Päivä 2 - Kirja, jonka olen lukenut yli kolme kertaa

Huhtikuun kirjahaasteen kakkoskysymyksen kohdalla käännyn nuoruuden kirjamuistojen puoleen. Ahmimisiässä samoja kirjoja tuli hotkittua moneen kertaan, ja vanhoihin kirjaystäviin on ollut mukava palata aikuisenakin. Kirjoista, jotka olen lukenut ensimmäisen kerran vasta aikuisiällä, sen sijaan ei monikaan ole tehnyt niin syvää vaikutusta, että olisin lukenut ne useammin kuin kolmesti.

Muutaman viikon takaisen Uuden Kuun ja Vihervaaran tytöt-tunnelmointini innoittamana valitsen tähän kohtaan Lucy Maud Montgomeryn Sinisen linnan. Olen vasta kirjablogeja lukiessani tajunnut, että moni muukin on lukenut tämän Annojen ja Runotyttöjen maineen varjoon jääneen helmen, jota olin aina kuvitellut ikiomaksi löydökseni. Kirjasta ovat kirjoittaneet ainakin Sara, Salla, Teresita, Anni M. ja Mette. Ilmoittautukaa muutkin, näitä on mukavaa lukea!

Turinoin Sinisestä linnasta enemmän seuraavan lukukerran jälkeen. Nyt täytyy säästellä bloggausenergiaa huhtihaasteen seuraaviin kohtiin...

Kuva: Wikipedia

2 kommenttia:

  1. Minä olen kirjoittanut myös! :) http://ankinkirjablogi.blogspot.com/2011/01/l-mmontgomery-sininen-linna.html

    VastaaPoista
  2. Kiitos linkistä, Anki! Hurjan hyvä juttu!

    VastaaPoista